Ir dzirdēts teiciens "lēti un labi", kas ne vienmēr atbilst patiesībai. Ir zināms, ka, lai kaut ko paveiktu, ir jāiegulda daudz laika, darba un citu resursu.
- Ja piedāvājuma cena ir neadekvāti zema, tad ir jādomā par zemūdens akmeņiem (tie var būt ne tikai īstermiņā, bet arī ilgtermiņā);
- Ja piedāvājuma cena ir neadekvāti augsta, tad arī tam ir savi iemesli (zīmola atpazīstamība, lielas administrācijas izmaksas, preces / pakalpojuma monopola stāvoklis vai citi faktori).
Šīs patiesības attiecās arī uz IT risinājumiem.
Situācija no dzīves
Savas profesionālās pieredzes laikā esam saskārušies ar situācijām, kad klientiem par cenu, kas jāmaksā par dažu datoru pārinstalēšanu, tiek uzinstalēta (ne ieviesta) daudzfunkcionāla IT infrastruktūras sistēma (piemēram, Microsoft Exchange). Vēlamies vērst uzmanību, ka zemā pakalpojuma cena noteikti nav ieguvums, jo:
- Klienta funkcionālais ieguvums (tieši saistīts ar uzņēmuma produktvitāti) uz produkta licenžu izmaksu fona ir minimāls (5-10% no iespējamā);
- Ieviešot sistēmu, nav vērā ņemti visi faktori, kas ļautu pilnvērtīgi lietot attiecīgo risinājumu ilgtermiņā (vai pat īstermiņā). Šie faktori var radīt daudz lielākus izdevumus tuvākā vai tālākā nākotnē.